OSYSTEM Order 4.0
Nyheter i version 4
- Exportera tabeller direkt till kalkyark, exempelvis Excel.
- Samla alla nya beställningar till samma leverantör i en vy.
- Hantera CAS-nummer för exakt koll på kemikalier.
- Och mycket mer...
Ta kontroll över leverantörsbeställningarna!
De flesta organisationer kan minska kostnaderna och öka produktiviteten genom
att förbättra hanteringen av inköp och beställningar. Med OSYSTEM Order kan ni snabbt och enkelt:
I vyn över aktuella order ser användarna direkt hur långt beställningarna har kommit: registrerat, beställt, levererat och så vidare.
Inköparna uppdaterar enkelt beställningarna genom att bocka för aktuell status.
- Minska leveranskostnaderna genom samleveranser.
- Öka rabatter och förbättra avtal genom ha koll på hur mycket som köps från varje leverantör.
- Minska det interna pappersarbetet för beställningar följesedlar, attestering, debitering på kostnadsställen med mera.
- Planera arbetet genom att följa orderstatus, från begäran, beställning, leverans och fakturering.
- Undvik dubbelbeställningar.
- Följ regler för riskhantering av farliga produkter.
Förenkla och förbättra inköp
Funktioner
Med OSYSTEM Order får ni möjlighet att förenkla beställningar och pressa kostnaderna. I systemet ingår bland annat:
De flexibla sökfunktionerna gör det lätt att exempelvis hitta gamla order och kopiera.
För förhandlingar med leverantörer är det enkelt att plocka fram inköpsstatistik och totalt ordervärde.
Speciallistor som till exempel alla inköp för ett projekt eller alla miljöfarliga produkter plockas enkelt fram: Bara att bocka för och trycka Sök!
- Beställningsformulär.
- Leverantörslista.
- Orderstatus: beställt, levererat, fakturerat.
- Webbaserade formulär för alla funktioner.
- Riskklassificering av produkter redan vid beställning
- Rapportmallar för inköp per leverantör.
- Fritextsökning i aktuella och historiska order.
- Snabb orderläggning; kopiera gamla order eller beställningsmallar.
- Val av lagringsplats och miljö (exempelvis temperatur och fuktighet).
- Administratörskonto.
- Enkelt att använda från handenheter som mobiltelefoner, handdatorer eller Tablet PC.
Flexibel och säker teknik
- Flexibel drift: Hyr systemet som en tjänst från OSYSTEM som ansvarar för alla detaljer eller installera och kör på egen server.
- För drift på egen server krävs Java 1.5 eller senare, en Java Servlet-miljö samt databas med ANSI SQL-stöd, till exempel Tomcat 5.5 och MySQL 5 eller senare.
- Säker, lättanvänd och framtidssäker webbteknik, ingen Java, Javascript, Flash eller dylikt krävs på klienterna.
- Databasen är anpassad för att kunna plocka ut data till andra system, till exempel elektroniska order, ekonomisystem, Microsoft Excel eller Access för vidare behandling.
- Fungerar med i stort sett samtliga webbläsare på marknaden.
Kontakta OSYSTEM på sales@osys.se eller 046 37 01 24 för mer information, kundreferenser och en demonstration.